Isnin, 19 Disember 2016

Sakit slip disc je

Premium Beautiful? Apakah benda ini? 

Alhamdulillah... pagi ni diberi kesempatan untuk kongsikan bersama yop dan yong, teman nak berkongsi sedikit berkenaan sejenis penyakit. Sempat juga teman buat sedikit research berkenaan sakit slip disc ni. Kalau tak kena sakit slip disc ni memang ok le, tapi...kalau dah kena.. memang tak tido malam dibuatnya. Nak buat koje pun tak jadi... apatah lagi nak buat yang lain..tak sior kome..libang libu jadi nye..


Slipped disc pada tulang belakang juga dikenalpasti sebagai PID (prolapsed interverterbral disc). Slipped disc merupakan pengalihan nucleus pulposes dari lokasi normal yang duduk di pertengahan disk. Ini boleh menyebabkan anggota badan menjadi kebas/ lemah.



Slipped disc pada tulang belakang adalah salah satu diagnosa utama di kalangan pesakit sakit tulang belakang. Sebab- sebab slipped disc di tulang belakang mungkin berpunca dari proses penuaan pada disk tulang belakang yang mengalami factor mekanikal, trauma, nutrient, and genetik.
Sakit belakang boleh diklasifikasi kepada peringkat akut, kronik dan Berulang (recurrent). Sakit akut pada amnya terjadi selepas bersin, batuk kuat, mencangkung untuk lama, atau, apabila angkat sesuatu barang dari lantai (lebih lagi jika barang itu berat).
Sakit belakang yang di alami berpunca dari :
  • Perubahan kepada disc
  • Kecederaan otot
  • Postur tidak betul
  • Patah tulang belakang (jarang)
  • Kelemahan otot stabiliti
Gejala-gejala Slipped dics
  • sakit belakang
  • sindrom sciatica (rasa sakit, lemah dan kebas pada bahagian belakang anggota bawah)
  • Cauda equina syndrome ( kegagalan mengawal air besar atau air kencing)



Insha Allah.. teman sedia bantu kome yang ada sakit slip disc. 
Yop atau yong atau sesape saje..jgn nak malu-malu, boleh contact teman: 

kalau nak free fitting Premium Beautiful, free consultation,

01126532870-Fazliana



Facebook: Liana Nazeri

Instagram: liananazeri


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bisnes tlc: